Kurumsal
ÜÇYOL KERESTE NAKLİYE GIDA SAN.TİC.A.Ş.
1950 yıIında kereste sektoründe hizmet vermek amaci ile BOZÜYÜK/BİLECİK'te kurulan ve 1990 yılında bünyesine mutfak,kapı ve mobilya üretiminide katarak yeni tesislerine taşınan üçyol a.ş. kisiye ozel ve kurumsal projeler sunmaktadır.
Üçyol a.ş. kalitesi , montaj zamanlamasindaki hassasiyeti ve satis sonrasi hizmeti nedeni ile piyasada oldukça iyi bir yer edinmiştir.
Mutfak dolaplari uretiminin yanisira sizin için size özel olarak tasarladigi Banyo dolaplari ,Yatak odasi dolaplari, Portmantolar , Salon mobilyalari ve Tv uniteleri uretmektedir.
Kisiye ozel yaptigi tasarım ve uretimlerinin yanında toplu konut projelerinde’de insaat şirketlerinin tercih ettigi markalardandir.
Geleceği biçimlendiren, tanımlayan ve ifade eden bir senaryodur, sürekli yenilenen bir süreçtir ve bu özelliği ile örgütün de sürekli bir devinim içinde olmasını sağlar. Bir kuruluşun vizyonu, gelecek uzun bir dönem içinde nerede olmayı ve neler yapmayı planladığını gösterir. İyi tanımlanmış bir vizyon, kuruluşun sadece ne olmak istediğini değil, uzun dönemli amaçlarını gerçekleştirmek için gerekli aşamaları ve bu aşamaların birbiri ile bağlantısını da açıklar. Vizyon sahibi bir örgüt yaratmak kolay bir süreç değildir. Bu süreç içerisinde iki unsur önem kazanır;
a) Örgütsel değişimi ve büyümeyi
sağlayacak bir vizyonu gerçekleştirebilecek bir lider ya da liderler grubu
b) Geliştirilen vizyonun bütün örgütsel
birimlerce benimsenip, paylaşılması.
Paylaşılan vizyon; bir örgüte ya da kişiye amaçların sürekliliğini ve günlük sorunların ötesine geçmeyi sağlar, geleceğe anlam katar, bütün çalışanlara harekete geçme gücü verir. Ulaşılmak istenen uzak hedeflerin bilinmesi, dinamik ve enerjik bir çalışma ortamı yaratır (Ör.Apollo projesi vizyonu).
Vizyon geliştirme sürecinin başarıyla tanımlanabilmesi için; belli konularda öngörülü olabilen, mevcut gelişmeleri izleyebilen ve bunları değerlendirebilen liderlere gereksinim vardır. Lider ve ekibinin, kuruluş içinde bulunduğu koşulları iyi tanıması, gerçekçi bir vizyon geliştirilmesinde temel öneme sahiptir.
Vizyon Öğeleri:
1) Misyon; sözlük anlamı “bir birime verilen özel görev” olarak ifade edilmektedir. Vizyon kavramı açısından ele alındığında ise, “kuruluşun var oluş nedenini, ne yapmak ve hangi amaçla yapmak üzere kurulduğunu” açıklayan bir ifadedir. Misyon, ürün ya da hizmetin ne olması gerektiğini, müşterilerin ve çalışanların kuruluşa ilişkin görüşlerini, müşterilerin kim olduğunu ve onlar için hangi değerlerin üretildiğini açıklayan bir süreçtir. (Otomatik kapı üretimi yapılan bir kuruluşta, çalışanların yaptıkları işi; “insanların ve eşyaların binalara giriş-çıkışını kolaylaştırmak ve kontrol etmek” olarak tanımlamışlardır. Walt Disney’in misyonu; “insanları mutlu etmek için hayal gücünü kullanmak”tır).
Bir kuruluşun misyonu, onu diğer kuruluşlardan ayıracak özelliğe sahiptir. Misyonun belirlenmiş olması, çalışanların kuruluşa bağlılığını sağlar.
Açık ve net bir misyona sahip olmak, çalışanların yaptıkları işe anlam kazandırır. Kuruluşa, işine ve birbirlerine bağlılığı artırır. Araştırmalar, yaptıkları işin nedeni hakkında çok yönlü bilgisi olan kişilerin daha az stres altında çalışıp, daha fazla tatmin duyduklarını göstermektedir.
2) Hedefler; Uzun dönemli ve stratejik hedeflerdir. Gelecek bir dönemde, kuruluşun nereye varmak istediğini gösterir. Kuruluşun bütününde baskın olan değerler, hedeflerin belirlenmesinde temel rol oynar. Hedeflerin belirlenmesinde katılımcı bir yaklaşım izlenmelidir. Bu tür bir yaklaşım, hedeflerin belirlenmesini ve bunlara ulaşma çabalarını artırır (IBM’de hedefler; ürün kalitesinde lider olmak, içinde bulunulan endüstri paralelinde büyümek, her işi en etkin ve verimli bir biçimde yapmak, karlılığı artırmak). Hedeflerin birinde etkinliğin azalması, diğerlerine ulaşılmasını da engeller (ürün kalitesinin düşmesinin, satışları ve buna bağlı olarak karlılığı olumsuz etkilemesi vb.). Hedefler ölçülebilir ve kalite politikası ile tutarlı olmalıdır.
3) Değerler; kuruluşta, nelerin doğru ve yapılabilir olduğunu, nelerin yanlış ve yapılmaması gerektiğini ifade eder. Hedeflerin ve misyonun belirlenmesinde değerlerin dışına çıkılmaması esastır. Ortak değerlere sahip olmak ve bunların anlaşılır hale getirilmesi bütün örgütün amacı olmalıdır. Örgüt üyelerinin çoğunluğunun benimsediği değerler bütünü, örgüt kültürünü oluşturur. (Geleceğe yönelik olma, gelişmenin desteklenmesi, katılımcılık, çok yönlü iletişim vb.).
Kalite Politikası :
Yöneticilere karar vermelerinde rehberlik eden bir ilke veya ilkeler dizisidir. Politika amaçlara ve araçlara sınırlar çizer. Kuruluş içinde örgütün her kademesinde yer alır ve temel kuruluş politikalarından bölüm politikalarına, uygulama alanlarına ve en küçük birimlere kadar sıralanır. Politikalar sık sık karşılaşılan sorunlarla ve tekrar eden durumlarla ilgilidir. Böyle bir durum karşısında ne yapılması gerektiğini tespit eder ve aynı durumlar karşısında aynı kararın alınmasını sağlar. Kendi içinde tutarlılık ve kişiler arasında tarafsızlık hakim olur. Politikalar, belirli bir durum hakkında önceden düşünmeyi ve analiz yapmayı sağladığı için tekrarları önler ve bütünleştirilmiş bir yapı sunar, kuruluşun kendine ait gelenekler oluşturmasını temin eder, uygulamalarına hükmeden bir özelliğe sahiptir. Politikalar, hem stratejik faaliyetler yerine getirilirken, hem de diğer yönetim kademelerindeki kararlar icra edilirken uyulması gereken kuralları ortaya koymaktadır.
Kalite politikası aşağıdaki şartları sağlamalıdır;
1) Kuruluş amacına uygun olması; kuruluşun, politikayı uygulayabilmek için gerekli yeterlilik ve azme sahip olması gerektiği anlamındadır. Kuruluş amacı, müşteri ihtiyaçlarından bağımsız düşünülemeyeceğinden, politikası da müşteri ihtiyaçlarını karşılamalıdır.
2) Kalite yönetim sisteminin sürekli iyileştirileceği ve şartlara uygunluğun sağlanacağına dair bir taahhüt içermesini; kuruluşun ölçülebilir iyileştirme hedefleri belirlemesi ve bu hedeflerin başarılmasını sağlayacak faaliyetleri planlaması şarttır. İyileştirmeye açık alanların belirlenmesi içinse; veri toplama, ölçüm ve analiz yöntemlerinin kullanılması öngörülmektedir.
3) Kalite hedeflerinin oluşturulması ve gözden geçirilmesi için bir çerçeve oluşturmasını; hedefler politikanın içinde yer almamalı, fakat politika bunların oluşturulması ve gözden geçirilmesine temel teşkil etmelidir. Kuruluş kalite politikasında, bunun kendisi için ne anlama geldiğini tanımlamalı ve bu tanımlamayı yaparken mevzuat şartlarını ve müşteri ihtiyaçlarını göz önünde tutmalıdır. Belirli bir fonksiyon ya da seviye için hedef belirlenip belirlenmemesi kuruluşun insiyatifindedir.
4) Kuruluş içinde iletilmesini ve anlaşılmasını; politikanın anlaşılması, tüm ilgili bireylere politikanın yürütülmesindeki rollerinin öğretilmesi anlamındadır.
5) Sürekli uygunluk için gözden geçirmesini; kalite politikası, uygunluğunun devamlılığı için sürekli gözden geçirilmelidir. Gözden geçirme sıklığı ise kuruluştan kuruluşa farklılık gösterir. Örgütün hedefleri başarıldıktan ya da güncelliğini yitirdikten sonra kalite politikası da değiştirilmelidir.
Kalite politikasının oluşturulması için Kalite Yönetim Prensipleri temel teşkil edebilir;
1) Müşteri odaklılık; işletme müşterilerine bağlıdır, müşterinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarını yerine getirmeli ve müşteri beklentilerini de aşmaya istekli olmalıdır.
2) Liderlik; liderler, kuruluşun amaç ve idare birliğini oluşturur. İç müşterilerin (çalışanlar), kuruluş hedeflerinin başarılmasına tam olarak katılımı olduğu iç ortamı oluşturmalı ve sürdürmelidir.
3) Çalışanın katılımı; her seviyedeki çalışan, kuruluşun özüdür ve bunların tam katılımı yeteneklerinin kuruluş yararına kullanılmasını sağlar.
4) Proses yaklaşımı; arzulanan bir sonuç, faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir proses olarak yönetildiği zaman daha verimlidir.
5) Yönetimde sistem yaklaşımı; birbirleriyle ilgili proseslerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönetilmesi, hedeflerin başarılmasında kuruluşun etkinliğine ve verimliliğine katkı yapar.
6) Sürekli iyileştirme; kuruluşun, toplam performansını sürekli iyileştirmek, devamlı hedefi olmalıdır.
7) Karar vermede gerçekçi yaklaşım; etkin kararlar, verilerin analizine ve bilgiye dayanır
. 8) Karşılıklı yarara dayalı tedarikçi ilişkileri; kuruluş ve tedarikçileri bağımsızdır ve karşılıklı yarar ilişkisi, her ikisinin artı değer yaratma yeteneğini takviye eder.
ÜÇYOL A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Orhan ÜÇYOL |